10 July 2009

makkkkkk,,, acu nk ikut bOleh x???



Allahyarhamah No
riah Bt. Noh
name ni x pnah hilang dlm ingatan
sgt2 rndu pd mak
rndu sgt


actually my mom already gone
got stroke
mse 2 umo aku bru 14 thun

so skg dh 6 thun la pemergian arwah

mule2 2 memg la xdpt time kenyataan
smpai 1 thap aku pk mak 2 berlakon je

buat2 mati
sb aku xdpt time semua ni

still young
terlalu muda sgt mse 2
tp semua ni dh tertulis
sape kite nk halang kehendakNye,,

tol x??


critenye cm ni
2 april 2003
6.30 am
mak kejutkan aku solat subuh

mcm biase la kalau bgun pagi ni
amat la liatnye
apelagi
mak pn ambik hanger nk pkul aku
aku pn calibut la bngun solat
2 la kali terakhir aku berckap ngn mak
after solat tdo semula
sb aku skolah ptg
mse 2
aku dgar mak aku ckp pening pale kt my dad
tp mate ni tros terlelap

tgh syok lyn mimpi ayh kejut ckp mak sakit
aku ingat sakit biase

bile bgun aku tgk mak aku x sdar
dh
mse 2 jiran aku ade


~tahan nagis jap~

then my dad ambik keputusan nk hntr mak g klinik
just ingat pengsan jew

mse 2 yg tinggal kt umah just aku,mak,n ayah

abg2 n kakak seme jauh

minx tlong jiran hntrkn
ble smpai k
linik dktor decide suh hntr hospital
then ayah aku pn ikutla nik ambulans sekali
aku tumpang jiran aku naik kete

(mndi pn xlg)




smpai hspital msuk wad kcemasan
lame gak la

th
en aku nmpak mak aku disorong keluar
dgn
wayar enth ape berselirat pnye la bnyk
mse 2 dh x than
sebak sgt


then msuk wad
xlame lpas 2 kakak aku smpai

die pn muke biase sb ingat mak sakit biase

then doktor ckp mak aku dh trok
seranga
n strok 2 watkn darah dh penuh kt otak
die
dktor suh bawak blik umah sb dh xde harapan
OMG!! tipu!!
seme ni tipu

aku xcye

mak aku memg dh koma
then abg2 aku yg duk k.l smpai
tnye dktor, tetap bnda yg sme dktor ckp xdpt diselamatkan
memg aku meraung kt sisi mak

then mse aku bisik kt tlinga mak ckp minx maaf

aku nmpak air mate mak mengalir
memg die koma
tp die dgar ape yg kami ckp


then trpkse time semua ni
kami trpkse bwk mak blik
mse dlm kete
ayah yg pangku mak
air mate ayah x hnti2
then smpai kt umah
mse 2 semua keluarga aku dh ade
tok, aki
then tepat pkul 4.15 pm mak aku mnghmbuskan nafas yg terakhir
Ya Allah pe dugaan yg engkau bg ni
aku nagis,meraung enth la mcm org gle dh


korg byangkn bru smalm kite gelak2 ngn die
sihat walafiat jew
then hri ni die dh pergi
terlalu cepat
cepat sgt2
x tnjuk tnda sakit pn
sihat jew

kalau korg pn aku rase akn gle jap
arwah mak dikebumikan lepas maghrib
sb tnggu sepupu sepapat smpai
then lepas 2 ayah selalu termenung nangis sorg2


skg dh msuk 6 thun
seme ni mengajar aku erti berdikari
seme kene buat sndri
then aku pn dh pndai msk ckit2 skg
aku tinggal ngn ayah n kakak aku kt umah



ni la gmbr arwah ng ayah aku

2 je la nk kongsi ngn korg
korg2 yg masih ade mak

jge la mak korg
sgt la perit ble mak dh xde ni

gmbirakn die selagi korg mampu


"makkkk,, acu nk ikut mak boleh x???"










2 comments:

naz. said...

be strong gurl..
bad things happen for good reason..
thnx folow my blog.. :)

saye dah punh khilangan kedua2 mereka..
tp life must g0 on kn3..
sila la jengah my post yg b4 dis..

✿ cik atie said...

azwa..
thanks,,
always b a strong gurl

welcome,,
no hal la