01 January 2011

kami di kedah,perlis dan langkawi!

salam guys~~

yabedabedu!! nak cerita tentang perjalanan yang agak jauh nih.. hari tu di port dickson, sekarang ke jitra kedah plak, cuti sakan kan, lepas abang aku kursus hari tu, so this time dia dah kene handle temuduga untuk calon-calon guru KPLI ni. bukan 3 hari tapi almost 1 week. dari kuantan kami gerak petang menuju ke kedah.

part sedih bila dah lalu tol juru, nampak signboard georgetown, mamu... rasa nak suruh abang aku belok ke kiri jap.. nak jumpa mamu :(

1st day and 2nd day tak de ape yang seronok, just duduk dekat bilik, jalan pun kene call teksi, kerata tak de sebab abang guna. 3rd day baru have fun p jalan-jalan dekat muzium padi and pusat sains negara.. dekat kedah pun ade pusat sains kan??


muzium padi


pusat sains negara
budak2 nih adalah budak asuhan aku
anak sedara lah!

then petang tu p rumah ma angkat abang aku plak.. saya teruja ok! sebab dah lama teringin nak snap pic dekat sawah padi.. jadi orang batak sebentar tengok padi ni...


cantik kan??
not me tapi sawah ni..

bila abang aku dah settle kerja dia, kami decide nak p singgah jap dekat pulau langkawi sebab dah dekat sangat dah.. perasaan tuh biasa jew sebab this time kali ke 4 aku pergi pulau nih.. still the same maybe.. lepas naik feri bagai campur tidoq air liuk meleleh tuh, terus check in dan tidur.. sebab esok ade aktiviti best, so agak teruja sikit disitu..something different dari vacation sebelum ni.

pagi-pagi buta dah bangun sebab kami akan naik bot untuk melihat sekita pulau2 yang ada di langkawi nih.. aktiviti nih name die mangrove, sebab banyak mangrove sepanjang naik bot tu.. kami tengok helang,ular, masuk gua keluar gua, tengok batman aka kelawar ,tengok ikan besaq2 nak mampus, snap2 pic, so habislah 4 jam disitu.. best beb.. jom layan gambar..

angin kuat!






kami..
botman tolong snap

petang tuh seaptutnya naik cable car tapi dieorang tutup sebab cuaca tak elok, so dedide p underwater world, tak banyak pic yang snap sebab tempat nih membosankan.. p pun sebab anak sedara punya pasal.. pagi esok tuh awal2 dah check out sebab nak p try tengok cable car.. if bukak dapat la naik and rezeki untuk kami pagi tuh.. so dapat la naik..




ramaikan manusia??
kami ni kira awal jugak.


jambatan gantung..
gayat jugak even xberapa goyang


ni dalam cable car..

after tu terus beli tiket feri and pulang ke pangkal jalan..kami gerak dari kedah pukul 9 p.m,
agak-agak korang pukul berapa la nak sampai kuantan kan?? siap aku kene drive lagi dekat highway area perak tu pukul 12 tengh malam.. gila cekal drive malam.. n at the end sampai gak kuantan pukul 5.30 a.m.. end of the vacation...

end ke?? malam tu gerak pulak ke k.l.. hebat kan??



4 comments:

cimi said...

pergh~ jalan lagik !

✿ cik atie said...

2 keje aku time cuti beb!

MOMMY CGG said...

waa..bestnye adik manis nie..
gi holiday:)

huhu..
thanks

✿ cik atie said...

cgg~

best! cgg pn selalu holiday jugk kn..
welcome